Eakad eelistavad abivahendeid üürida

60+
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ratastool.
Ratastool. Foto: SCANPIX

Liikumiserivajaduste ja traumadest taastuvate inimeste osakaal, kes eelistavad mugavuse ja madalamate kulude nimel abivahendit väljaostmise asemel üürida, on viimase kolme aasta jooksul suurema teadlikkuse tõttu oluliselt tõusnud.

Abivahendite üürimise ja müügiga tegeleva abivahendikeskuse Invaru juhi Enn Leinuste sõnul puudutab abivahendite üürimise võimalus peamiselt eakaid abivajajaid, kes moodustavad abivahendikeskusesse pöördujatest ligi 81%, aga ka tööealisi ja lapsi, kelle jaoks muudab üürimise võimalus abivahendite kasutamise oluliselt mugavamaks.

„Üüriteenusena on erinevates Eesti piirkondades kasutusel ligi 9000 abivahendit, mille hulka ja valikut oleme suurendanud vastavalt nõudlusele,” selgitas Leinuste. „Lisaks esindustes pakutavatele abivahenditele on võimalus üürida karke mitme haigla EMO-st, kus need on ootamatu vigastuse saanud kasutajale kohe kättesaadavad.”

Leinuste tõi välja, et kui abivahendi tegelikul kasutajal pole võimalik vahendiga enne selle soetamist oma kehva tervisliku seisundi tõttu lähemalt tutvuda, otsustab kasutaja enamasti samuti vahendi väljaostmise asemel pigem üürimise kasuks. Lähedase abiga ostetud vahend ei pruugi kasutajale sobida ja nii saabki abivahendit üürides selle vajadusel hiljem hõlpsalt sobivama vastu vahetada.

Samuti eelistavad abivahendi üürimist eakad, kelle tervislik seisund on pidevas muutumises ning kellel pole seetõttu majanduslikult otstarbekas pidevalt uusi abivahendeid juurde soetada, et need mõne aja pärast taas kasutult nurka seisma jätta. Leinuste sõnul juhtub seda kõige sagedamini eakatega, kes esmalt võtavad kasutusse näiteks kepi, seejärel kargud ning sageli juba mõne aja pärast hoopis käimisraami.

„Kõige sagedamini üüritakse meie käest ratastoole ja käimisraame - neid on üüritavate abivahendite hulgas lausa paari tuhande jagu,” kirjeldab Leinuste. Samas rõhutab ta, et isegi kui esmalt soovitakse ühte abivahendit, siis sageli selgub klienditeenindajaga vesteldes, et abivajaja paremaks toimetuleks erinevate tegevustega on võimalik kasutada ka mitmeid teisi abivahendeid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles