Tallinna Vesi soovitab lepingud üle vaadata

60+
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Anne-Christine Poujoula / AFP / Scanpix

AS Tallinna Vesi soovitab üle vaadata, kas kinnistutel on olemas nii liitiumis- kui ka teenuseleping, sest on juhtumeid, kus inimesed nii teadlikult kui teadmatusest seadust rikuvad.

AS Tallinna Vesi on viimase kümne aasta jooksul loonud tuhandeid liitumise võimalusi ühisveevärgi ja kanalisatsiooniga liitumiseks. Kinnistusisese torustiku ühendamise eelduseks on liitumisleping, võimaldades reovee äravoolu. Teenuste tarbimise eelduseks on teenusleping, võimaldades puhast kraanivett. Lepinguta tarbimine on omavoliline tarbimine ehk vargus.

Tallinna Vesi ASi klienditeeninduse juht Sirje Spiegelberg rääkis, et liitumis- või teenuslepinguta teenuste kasutamine pole alati pahatahtlikkusest tingitud. „See võib olla saanud alguse teadmatusest. Inimesed võibolla pole mõistnud, et teenuse tarbimiseks peab olema nii liitumis- kui teenusleping,“ ütles ta.

Spiegelberg tõi näite juhtumist, kus inimene oli sõlminud veeteenuse lepingu, kuid tegelikult tarbis antud isik ka kanalisatsiooni teenust. „Inimene eeldab, et hind sisaldab nii kraanivett kui selle juhtimist mööda kanalisatsiooni reovee kanalitesse,“ selgitas ta. „Aga on tulnud ette ka olukordi, mil kinnistu torustik on liidetud ühistorustikuga liitumislepingut sõlmimata,“ lisas Spiegelberg.

Igal juhul tuleb omavoliline tarbimine varem või hiljem ilmsiks. Omavolilise teenuse tarbimise korral on vee-ettevõttel õigus nõuda hüvitussumma sisse täies ulatuses ning katkestada teenus kuni uue liitumis- või teenuslepingu sõlmimiseni.

Tallinna Vesi ei soovi valmistada klientidele ebamugavusi, ent nagu poes makstakse saia-leiva eest, tuleb tasuda ka vee- ja kanalisatsiooniteenuse eest. Vastasel juhul maksaksid omavolilise tarbimise kahjud kinni lepingut omavad tarbijad kõrgema hinna näol koos vee-teenust pakkuva ettevõttega. Spiegelberg rääkis, et Tallinna Vesi on klientidega seni kenasti kokkuleppele jõudnud.

„Kutsume inimesi üles esitama avaldus lepingu sõlmimiseks hiljemalt septembri lõpuni, ilma et rakendaksime seadusest tulenevat õigust hüvituseks. Inimestel tuleb tasuda vaid seni tarbitud teenuste eest,“ julgustas Sirje Spiegelberg kliente vee-ettevõtte poole pöörduma.

Juhul kui klient pole kindel, kas lepingud on korrektselt vormistatud või mitte, palub Tallinna Vesi pöörduda klienditeeninduse poole telefonil 62 62 200 või kirjalikult tvesi@tvesi.ee.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles