Tarbijakaitseametisse on pöördunud tarbijaid, kellele valmistab muret tavapärasest suurem mobiiliarve. Selle põhjuseks on tasulised perioodilised sisuteenused, millega on tarbijad endale teadmata liitunud.
Andmete sisestamine veebilehele võib tuua suuremad mobiiliarved
Tarbijakaitseamet selgitab, et perioodilised sisuteenused on nädala- või kuutasuga teenused, millega liitunud saavad näiteks kord nädalas helinaid, taustapilte, horoskoope jne. Selliseid teenuseid võidakse reklaamida kui võimalust osaleda loosimises ja võita uus telefon, mängida mobiilimänge, saada personaalne horoskoop või IQ testi tulemus. On esinenud juhtumeid, kus teenusega liituma kutsutakse pärast teise ettevõtte kohta koostatud rahuloluküsitluse täitmist.
Tarbijakaitseamet tuletab meelde, et enne oma andmete sisestamist mõnele kodulehele tuleb kindlasti tutvuda teenuse sisu ja tingimustega, et vältida hilisemaid probleeme. Kahtluse korral soovitab amet telefoninumbri veebilehele sisestamisest hoiduda. Sellised ettevõtted kuvavad teenuse tingimusi enamasti veebilehe alumises servas, kus on välja toodud teenuse kirjeldus, hind, osutaja ja teenuse lõpetamise kord. Ka lapsele, kelle kasutusse telefon usaldatakse, tuleks selgitada, et mobiilinumbri sisestamine veebilehele või sõnumi saatmine mõnele võõrale numbrile võib tuua kaasa tavapärasest suuremaid rahalisi väljaminekuid.
Juhul, kui tarbijal ei õnnestu tuvastada, kes on teenuse osutaja, soovitab amet abi saamiseks esmalt pöörduda oma sideoperaatori poole, kellele peavad teenuse osutaja andmed teada olema. Seejärel tuleb võimaliku vaidluse lahendamiseks teenuse osutajaga ise ühendust võtta. Teenuse lõpetamiseks tuleb kauplejale saata tingimustes märgitud sisuga sõnum või edastada teenusest loobumise avaldus kaupleja e-posti aadressile.
Enamasti on perioodilise sisuteenuse osutajateks välismaa ettevõtted. Juhul, kui ettevõte on registreeritud väljaspool Euroopa Liitu, näiteks Hiinas, Seišellidel ja mujal, ei ole tarbijakaitseametil ega EL tarbija nõustamiskeskusel võimalik kasutada sunnivahendeid ettevõtte korrale kutsumiseks. Tarbijavaidluste komisjonis või EL-i tarbija nõustamiskeskuse kaudu saab tarbija kaebust lahendada vaid juhul, kui teenuse osutajaks on Eesti või EL-i kaupleja.