Rehve tuleks vahetada iga viie aasta tagant

60+
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Politsei kontrollis reidil rehvide kasutamist.
Politsei kontrollis reidil rehvide kasutamist. Foto: Politsei- ja piirivalveamet

Politsei- ja piirivalveamet viis eile koos Eesti Rehviliiduga Tallinnas läbi rehvimustrite mõõtmise, mille raames kontrolliti 139 sõiduki rehve ja avastati 22 rehvinõuete rikkumist. 

Kontrollitud sõidukitest viiel oli mustrisügavus alla lubatu ehk vähem kui 1,6 mm. Kuigi naastrehvide kasutamine on alates 1. maist keelatud, olid hooajale mittevastavad rehvid 22 sõidukil ning leidus ka autosid, mis korraga kasutasid nii lamell- kui naastrehve või kulunud suve- ja ka talverehve. Liiklusest eemaldati ka kolm juhtimisõiguseta ning üks narkojoobekahtlusega juht.

PPA juhtivkorrakaitseametnik Sirle Loigo sõnul ei teadvusta paljud juhid korralike rehvide olulisust. „Auto ja tee puutuvad kokku ainult rehvide kaudu, mistõttu sõltub neist sõiduki juhitavus ning ka käitumine ohuolukorras. Kulunud, hooajale sobimatud või vale rõhuga rehvid suurendavad õnnetusse sattumise riski märgatavalt,“ ütles Loigo.

Eesti Rehviliidu juhi Kaur Kuurme sõnul ei ole suverehvide osas olukord aastatega palju paranenud. „Autojuhid ei tähtsusta rehvide õiget kasutust ja head seisukorda piisavalt, kuigi liiklusohutuse tagamise seisukohalt on see ülioluline,” möönis Kuurme. Tema sõnul rikub suviste teeoludega naastrehvidega sõitmine liialt nii rehvi ennast kui ka Eesti teid.

Teiste hulgas registreeriti mitmeid probleeme ka taksode rehvidega. „Kahel kontrollitud taksol olid all liialt väikese mustrijäägiga rehvid ning avastasime ka takso, mille ühel teljel olid suve- ja teisel naastrehvid. Sarnane probleem tuvastati veel üheksal sõidukil. Selliste rikkumiste hulk oli märkimisväärselt suur,” sõnas Kuurme ja meenutas, et mistahes teljel tohib kasutada ainult ühetüübilisi rehve.

Rehvimustri sügavuse kontroll peaks olema autoomanikule iga hooaja alguses loomulik tegevus. „Ka juhul kui rehvimustri sügavus jääb lubatud piiresse, tuleks rehvid siiski viie aasta tagant uute vastu vahetada, sest kummi omadused aja jooksul muutuvad,” lisas Kuurme. „On oluline meeles pidada, et ala- või ülerõhuga rehvid mõjutavad auto juhitavust, pidurdusteekonda ja kütusekulu.“

Kokku kontrolliti kolmetunnise mõõtmisaktsiooni käigus 139 sõidukit, millest 116 olid sõiduautod, 17 kaubikud ja kuus veoautod. Märkus rehvide kasutuse või seisukorra kohta tehti igale kuuendale juhile.

Pühapäevast, 1. maist on suve- või lamellrehvid kohustuslikud. Sõiduauto suverehvi jääksügavus peab olema vähemalt 1,6 mm. Uute rehvide soetamisele tasub mõelda, kui jääksügavus on 2 mm.

Iga-aastase kontrollreidi eesmärk on juhtida autoomanike tähelepanu rehvide turvalisusele. Tartus toimub rehvide kontroll 5. mail. Kontrolli korral tuleb arvestada umbes paariminutilise ajakuluga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles