Teedel saab taas sõita 110 km/h

60+
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piirkiirus - 110 kilomeetrit tunnis.
Piirkiirus - 110 kilomeetrit tunnis. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Maanteeamet alustas täna lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist neljarealistel eraldatud sõidusuundadega riigiteedel, tänavu saab kiirusega 110 km/h sõita 133 kilomeetril, viie kilomeetri pikkuses tõstetakse kiirust 100-le km/h.

Ka tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust ainult neljarealistel eraldatud sõidusuundadega maanteedel, kaherealistel teedel jääb lubatud suurimaks sõidukiiruseks 90 km/h.

Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernits rõhutab, et 2+2 lõikudel kiiremini sõitmine on võimalus, mitte kohustus. „Kui juht näeb, et liiklusolud ei võimalda 110 km/h sõita, siis peab kiirust vähendama. Seda enam, et on alles aprilli algus ning öösiti ja hommikuti võib teedel libedust esineda veel mõnda aega,“ selgitas Ernits.

Tänavu tõstetakse piirkiirust Tallinna–Narva maantee Tallinna-Aaspere neljal lõigul, Haljala liiklussõlmes ja Kohtla-Järve–Jõhvi lõigul. Tallinn – Tartu – Võru – Luhamaa teel tõstetakse piirkiirust Tallinna–Kose, Mäo möödasõidu ja Tartu–Ülenurme lõikudel. Tallinn – Pärnu – Ikla maanteel tõstetakse piirkiirust Tallinna–Ääsmäe kahel alamlõigul. Ka tänavu tõstetakse piirkiirust Tallinna ringteel Jüri–Luige lõigul.

Maanteeameti liikluskorralduse osakonna juhataja Jaan Tarmak selgitab, et piirkiiruste tõstmisele on kehtestatud kindlad reeglid. „Eelmisel aastal otsustasime kahel lõigul – Saue ja Jõelähtme kandis – piirkiirust mitte tõsta, sest seal toimus keskmisest rohkem õnnetusi. Otsus õigustas end, sest eelmisel aastal seal õnnetuste arv vähenes,“ kirjeldas Tarmak.

Piirkiiruste tõstmine on reguleeritud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi määrusega. Piirkiiruse tõstmisel peab maanteeamet arvestama ka üldist liiklusolukorda, riiklikult seatud eesmärke liiklusohutuse tagamiseks ning sõidukiiruse suurendamise reaalset vajadust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles