Eakad ja puuetega inimesed ootavad tasuta juriidilisi nõuandeid

60+
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise volinik Mari-Liis Sepper.
Soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise volinik Mari-Liis Sepper. Foto: Liis Treimann / Postimees

Võrdõigusvoliniku maakondades toimunud nõustamised tõid välja, et kõige rohkem vajavad tasuta juriidilist nõu puuetega ja eakad inimesed.

Möödunud aasta jooksul käisid voliniku kantselei juristid kõikides maakondades selleks, et suurendada teadlikkust võrdsest kohtlemisest ning pakkuda inimestele võimalust saada õigusabi kodu lähedal. Nõustamised jätkuvad ka sel aastal.

Võrdõigusvolinik Mari-Liis Sepperi sõnul näitab puuetega ja eakate inimeste suurem pöördumine seda, et erinevate teenuste, sealhulgas juriidilise nõustamise kättesaadavus kodukoha lähedal on inimestele vajalik.

„Paraku jääb juriidilise abi saamine sageli rahaliste võimaluste taha. Eriti neil inimestel, kes oma vanuse või puude tõttu on vähem liikuvad või kel on majanduslikult raskem, peab olema võimalus saada riigilt ja omavalitsuselt kvaliteetseid teenuseid. Kõiki asju ei saa ajada meili teel või sõites pealinna,“ sõnas võrdõigusvolinik.

Nõustamiste ja kohtumiste käigus ilmnes, et inimeste teadlikkus oma õigustest ja teenustest, mida kohalik omavalitsus saab inimestele pakkuda, ei ole piisav. Seetõttu võivad abivajajad ilma jääda neile vajaminevatest tugiteenustest.

„Kõigil inimestel ei ole internetiühendust, oskust või aega vajaminevat infot veebilehtedelt otsida. Seega peaksid omavalitsused leidma peale interneti ka teisi viise, kuidas teavet inimesteni viia. Selgitusi ja infot jagavaid töötajaid on vaja ka veebiajastul,“ märkis Sepper.

Võrdõigusvolinik alustas maakondliku nõustamisega selleks, et õigusabi oleks inimestele kergemini ja kodulähedaselt kättesaadav ning paraneks diskrimineeritutele pakutavate teenuste kvaliteet.

Kõige rohkem pöördusid mullu maakondades voliniku poole oma muredega puuetega inimesed, samuti oli teistest rohkem eakaid pöördujaid. Osa inimeste probleemidest olid seotud ka diskrimineerimise kahtlusega, kus oldi kogetud ebavõrdset kohtlemist mitme tunnuse, näiteks puude ja vanuse või puude ja rahvuse tõttu. Valdkondadest oli kõige rohkem küsimusi seotud tööga, samuti teenuste ja kaupade kättesaadavuse, tervishoiu ja erinevate toetustega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles