Päikeseline naisterand on IN

, pensionär
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Neiud Pärnu rannas.
Neiud Pärnu rannas. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Kui käes „maikuu ja suur toomepuu...", on Pärnu kuulus „naistekas" silmapilkselt päevitajaid täis. Nii mõnigi naistest on kuidagi kohe randa tulles pruun. Need on paadunud päevitajad, kelle nahalt ei lähe päevitus enam ka talvel maha. Nemad on meie naisteka visiitkaart.

Kunagi stagnaajal olid naisteka piirid jäigalt kinni. Kui keegi uudishimulik meessoo esindaja naistekasse sattus, võis ettevõtmine viimasele üsna halvasti lõppeda. Naised andsid piiriületajale lihtsalt kere peale. Tihti kaasnes sellega ka viisteist päeva aresti.

Kuulsin ükskord meeste omavahelist juttu, et ilusaid naisi seal niikuinii ei näe. Et piiluja avastamise peale hakkavad kohe käratsema kõige paksemad ja koledamad eevatütred, kes viitsivad kohale joosta, ning kes on võimelised vaese mehe ka kinni võtma.

Siinkohal tahaks rääkida ühe tõestisündinud loo, mis ainult esmapilgul ei puutu asjasse. Grupp üle keskea naisi, mingi vabriku eesrindlik brigaad, sai preemiaks väljamaa reisi kapitalistlikku riiki. Tol ajal ju meie riigis seksi ei olnud! See, millest räägiti avalikult üle terve maailma, oli meile tabu. Just sellepärast huvitaski meie inimesi striptiis.

Korraldatigi vastav üritus, ning viidi naised stripiklubisse. Hakanud siis ühe naise mees juba kodus pärima, et mida nägid. Naine seletama, et striptiisi vaatasime, et küll oli ikka õudne. Mees ei saanud hästi aru, et mis toimus, ning palus, et näita, kuidas see oli.

Üle viiekümnene vabrikunaine hakkas siis lahti riietuma. Mees vaatas, vaatas, ja lõpuks sõnas: "Oli vist ikka õudne küll."

Ilmselt selliseid naisteka esindajaid mehed silmas pidasidki.

Naised ise aga arvasid, et piilujaid huvitab rohkem päevitajate rahakott.

Keelatud vili oli magus. Mehed mõtlesid igasuguseid nippe välja, et saada üle naisteka piiri. Turist Moskvast ujus mööda merd vee alt naisteka alasse. Hakkas siis rahulikult veest välja tulema vabandusega, et ei orienteerunud hästi vee all. Võib-olla tõesti.

Kuid naised olid järeleandmatud. Ülejäänud kaks puhkusenädalat veetis vaene mees Pärnu kartsas. Jutustab ilmselt veel praegugi lastelastele „õuduslugu" Pärnu naisterannast.

Räägiti ka ühest mehest, kes riietus naiseks, ning istus naistekas, kunstrinnad ees, suur õlgkübar ja päikeseprillid varjamas nägu. Oli randa kaasa võtnud veel hunniku moeajakirju, et naisi ligemale meelitada. Kuid naised testisid ta ikkagi ära, ning ei pääsenud ka see mees „õiglasest" karistusest.

Praeguseni on Pärnu rannas naiste ala, kus viimased paljalt päevitavad. Kuid piiranguid ei võeta enam tõsiselt. Pärnus puhkab palju väljamaalasi, kes ei saa keelutsooni olemusest aru.

Nad räägivad sellest, kui inimõiguste piiramisest. Ning tänapäeval, kui seksi pärast ei pea enam muretsema, ning striptiisi võib omaski riigis vaadata, ei ole ka alasti keha mingi tabu. Naiste ala on märgistatud, kuid avalikku mereranda inimestele jalutamiseks sellega kinni ei pane.

Läbijalutajad võiksid küll taktitundelisemad olla, ja naiste tunnetega arvestada, kuid ainult sildi ülespanekuga seda ei saavuta.

Viiekümnendate aastate lõpus hakkas Pärnusse saabuma suvitajaid nii siit- kui sealtpoolt Peipsi järve. Kui kohe peale sõja lõppu esimesed ohvitseriprouad ilmusid pidudele siidist öösärkides, milliseid nad poest ostsid õhtukleitide pähe, siis nüüd ilmusid Pärnu tänavatele need juba eakad ohvitserid ise, seljas triibulised pidžaamad.

Nendes pidžaamades nad siis mööda linna ringi uitasidki. Nõudsid poest kaupa ja trügisid kohvikusse. See oli uus mood, toodud siia Sotšist.

Tolleaegne Pärnu linnavalitsus oli sunnitud andma välja määruse, mis keelas pidžaamades inimestel avalikes kohtades viibida, ning ka neid teenindada.

Kuidas aga tekkis „naiste paradiis"? Arvasin, et see ei saanud avalikult eksisteerida Eesti esimese vabariigi ajal, kui naised pea-aegu kleitides ujumas käisid.

Oletasin, et „naistekas" ja „pidžaamad tänavapildis" on pärit ühest kultuurivööndist ja ajast. Oma noorusaastail Ungaris Balatoni ääres nägin naisi ühtlaselt päevitunud palja ülakehaga segarannas ringi jalutamas.

Kui siis meie mõned julgemad turistid rinnahoidjad ära viskasid, oli kombluspolitsei kohe kohal, ning palus turiste ennast riidesse panna, väites, et päevitamata rinnad koos valgete triipudega kehal ei ole esteetilised.
Ega ei olnudki.

Aga meie naistekas? See Pärnu linna igasuvine alasti perfomance mererannas. Möödunud sajandi kahekümnendatel eraldati kolm randa: naiste-, meeste- ja segarand. Meeste ranna esindajad on ammu kadunud, nagu haruldase liigiga ikka juhtub. Mõni üksik neist püüab praegu tulutult oma õigusi taastada.

Elujõuline naiste rand saab järgmisel aastal juba 90. Ilmselt eksisteerib segamatult edasi. Ja miks ka mitte?

Naisteka piire võiks küll rohkem kokku tõmmata, ja liivaluiteid varjuks kasvatada. Et oleks võimalik peita valgeid bikiinitriipe ja laialivalguvaid rasvavolte.

Tahame ju ka edaspidi olla maailma ilusaimad naised. Aga see on minu arvamus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles